Pitanje pristiglo mail-om

Pitanje:

Postovana Tereza,

Ja sam mama dve devojcice, jedne od 3 godine i bebe od 6 meseci. Prvo dete sam dojila do 13 meseci, ali na zalost nailazim na probleme sada, pa sam htela da cujem i tvoje iskustvo po tom pitanju.
Naime, od pre nekih mesec dana beba se non stop nocu budila, a ja sam je svaki put dojila, po malo i vratim je u krevetac. Recimo zaspi mi u 9, evo nje u 10.30 pa onda u 1.30 i tako nekad je znala i na sat vremena da se budi. Pratill smo taj tempo suprug i ja, ali ne mozemo vise, ne ispavana sam, nervozna, netolerantna i na kraju sam se i razbolela od nekog jakog stomacnog virusa, nedelju dana totalnog pakla. Tokom tog virusa sam i dehidrirala jer sam imala ceste stolice i povracanje, ja je dojim ona cas place cas sisa. I tako resimo suprug i ja da joj uvedemo adaptirano mleko uvece pred stavanje. Ovo nam je druga noc i spava od 8.30 do 5 ujutro, i tek onda je podojim, sa ovim sto imam.
Jako tesko ovo podnosim, u sustini mi je jako zao sto nismo samo na sisanju jer ce to verovatno preci na flasicu vremenom.
P.S. Trudila sam se preko dana da dobro jede, i negde oko 6 pa u 7 sam je dojila da bi opet u 9 jela i zaspala.
Eto toliko od mene, htela bih rado da cujem tvoj savet o ovome.
Hvala unapred i veliki pozdrav

Odgovor:

Cao evo i mog skromnog misljenja,

U periodu kada beba ima oko sest meseci starosti javlja se i poslednji skok u razvoju (koji utice na dojenje). Bas tada kada je bebi bilo potrebno da cesce sisa tebi se desila nezgoda sa virusom zbog kog si gubila i tecnost iz organizma i bila iscrpljena pa je to uticalo i na kolicinu mleka koju si tada imala. Em skok u razvoju kada bi i tako beba trazila cesce da sisa em virus.
Odmah da ti kazem da uvodjenje jedne flasice pred spavanje nije smak sveta. Tvoja beba je dovoljno velika i pruzila si joj mnogo za sest meseci sisanja. Ukoliko ima volje mozes da se vratis na dojenje i pred spavanje. Sada kada se bolje osecas mozes da pocnes da probas da povecas kolicinu mleka u svojim dojkama tako sto ces se izmlazati posle svakog podoja, a uvece postepeno smanjivati kolicinu mleka koje ide preko flasice tako da beba svako vece dobije po nesto malo manje mleka iz flasice i samim tim ce vise sisa. Rupica na flasici iz koje pije je pozeljno da bude sto manja da bi joj bilo potrebno vise vremena da posisa bas kao i iz dojke. Bebe se lako priviknu na flasicu jer im nije potreban veliki napor kao kod sisanja da dodju do mleka. Ukoliko je rupica mala vise ce se truditi da vuce i neces imati problem da se polako vratis dojenju.
I dalje doji u toku dana i pokusaj neko vreme sa izmlazanjem i postepenim smanjenjem adaptiranog mleka uvece i mozda se vratis na iskljucivo dojenje.

Da li si pocela sa nemlecnom hranom?

Tea

No comments: