Pitanje pristiglo mail-om (zastoj mleka)


Pitanje:
Draga Tea

Imam sina Luku, 3.5 mjeseca i presretna sam što mogu da dojim. Bilo je problema na početku sa bradavicama, ali smo ih brzo uklonili, međutim sad mi se javljaju slični problemi i mnogo sam zabrinuta? Pre par dana probudila me je bol u dojci, zapravo u dojci kao da mi je bila otvrdlina oblika šake i jako bolna.Zatim sam primjetila i oko samog kruga oko bradavice u dubini grudvice, koje nikako nisam uspijela otkloniti, a pokušavala sam i masažom i toplim oblogama, a i Luku sam stavljala na tu dojku često, ali sve bezuspješno.
Dosta sam zabrinuta, voljela bih da nastavim da dojim, ali se bojim da ne izgubim mlijeko, pošto sam počela slabije da jedem, da bi me grudi manje bolile! Ako možeš i ako imaš neko riješenje, jako ću ti biti zahvalna, inače ovo što ti činiš za ostale majke,nemože se riječima opisati, divna si.
Hvala ti mnogo, nadam se da nisam opširna! ovo mi je prvo dijete i jako sam zabrinuta. Pozdrav od Lukine mame-Marijane!

Odgovor:

Draga Marijana,
bice mi zadovoljstvo da ti pokusam pomoci, a jos vece ako uspem. Po opisu koji si mi dala najverovatnije se radi o zastoju mleka u jednom delu dojke. Ono je prouzrokovalo da taj deo otvrdne i bude bolan na dodir ili pri pokretu tela. Ono sto se moze javiti je crvenilo na tom delu dojke i cak povisena temperatura.
Sta mozes probati da uradis da ti bude lakse:

Zapušeni mlečni kanali se ispoljavaju u vidu male crvene otekline, koja je posledica zaostajanja mleka u delu dojke.
- Probaj da promeniš položaj pri dojenju. Vidi da njegova brada bude u delu gde je doslo do zastoja.

- Brushalter i druga odeća ne treba da budu tesni. Neki brushalteri pogotovo oni sa žicama mogu da vrše pritisak na jedan deo dojke čime se remeti tok mleka i može da dođe do ovakvog problema.
- Ako ti je prijatnije bez brusa onda prestanite da ga nosiš dok se stanje ne popravi.
- Nemoj nikada stiskati dojku i bradavicu sa dva prsta (kao makaze) jer to može da poremeti tok mleka.
- Ako ti to olakšava pridrži dojku sa donje strane celom šakom za vreme podoja.
- Nežno masiraj bolni deo dojke dok Luka sisa.
- Probaj da pred podoj na tom delu dojme drzis toplu oblogu a posle podoja hladnu oblogu ili list svezeg kupusa, samo nemoj da ga stavljas preko areole i bradavice.
- Probaj isto tako da se istusiras bas toplom vodom i da nezno masiras taj deo gde je doslo do zastoja.

Nemoj sebi da uskracujes hranu zbog ovog problema koji se pojavio vec nastavi normalno da jedes. Hrana je potrebna i tebi i tvojoj bebi. Ukoliko dobijes temperaturu i ako mislis da ce ti prijati mozes slobodno da popijes tabletu na bazi Paracetamola (Febricet ili Paracetamol) za spustanje temperature. Ima ga u svim apotekama. To je lek koji moze da se koristi za vreme dok se doji i u trudnoci a pomaze kod temperature i bolova.
Nisi bila opsirna i slobodno mi se javi da znam kako napredujes.

1 comment:

Anonymous said...

Meni se to isto desilo pre 20 dana, a pomogla mi je moja mama svojim savetom. Stavljala sam obloge od štirka (od krompira). Znači, rastvoriš štirak u vodi, natopiš pelenu i staviš na grudi. Videćeš, kao rukom odnešeno :)
Pozdrav od Ljiljane