Pitanje pristiglo mail-om (nenapredna beba na prirodnoj ishrani)

Pitanje:

Moj sin je star 3 meseca i 3 nedelje. Dojim ga na zahtev od prvog dana.U poslednje dve nedelje on trazi da sisa na svakih sat vremena i to u periodu od 18 sati pa do 23 kada zaspi i budi se ujutru oko 5. Ti su podoji kratki i vrlo cesto zadrema dok sisa.Brine me njegova kilaža jer je prvi mesec napredovao 900g, a na kontroli sa tri meseca je imao 5780g. I visina mu je malo ispod proseka(59,5cm).Roden je sa 37oog i 50cm.Na otpustu je imao 3480g. Pokušala sam da mu posle podoja dam izmuženo mleko kašičicom i popije po 40ml.Meni je tehnika izmlazivanja jako loša i posle podoja jedva uspem da izmlazim 20ml.Uzgred, oduzima mi dosta vremena,a imam još dve starije kćerke kojima takodje treba moja pažnja i briga.Zato sam mu nudila i adaptirano mleko isto tako kašičicom i posle podoja i odbijao je. Na cuclu se gadi i ne želi je. Mene samo brine da li imam dovoljno mleka. Imam utisak da u poslepodnevnim satima moje grudi ne luče mleko. Meke su i kakd počne da sisa ne osenjam ono peckanje u grudima kada mleko nadolazi .Šta vi mislite? Pozdrav. Liljana.

Odgovor:
Najpre da vam se izvinim jer nisam stigla odmah da vam odgovorim.

Razlog cestog sisanja koji se pojavio kada je imao oko tri meseca je SKOK U RAZVOJU koji se javlja negde u tom periodu. Sledeci vas ceka negde sa sest meseci. Taj skok u razvoju je razlog zasto je cesto trazio da sisa a pogotovo u poslepodnevnim satima. Cestim sisanjem on salje signal vasem telu da mu treba vise mleka, a ukoliko mu dozvoljavate da sisa uvek kada trazi i onoliko dugo koliko to sam zeli onda ce se ponuda i potraznja uspostaviti uskoro i vereme izmedju podoja ce se polako produziti.
Sto se tice toga da su vam grudi mekane, to ne znaci da su prazne ili da vise ne stvaraju mleko.Isto tako kolicina izmuzenog mleka nije merilo kolicine mleka koju bi beba izvukla jer su bebe mnogo spretnije od bilo koje pumpice. Probajte ako je to ikako moguce bar nekoliko dana da se odmarate poslepodne da bi se vase telo posvetilo proizvodnji mleka. Znam koliko je to tesko jer sam i ja mama troje dece.
Peckanje koje se oseca na pocetku podoja je refleks otpustanja mleka. Kod vas ga nema jer ste previse napeti i zabrinuti. Da bi se ponovo javio bice vam potrebno strpljenje i poverenje u vase telo. Morate da se opustite i da pozitivno razmisljate po pitanju dojenja. Ima mama koje su ga vratile jednostavno tako sto bi pronasli najpovoljniji polozaj za dojenje za sebe i onda bi se lepo opustile i zamisljale reku mleka kako tece. Na taj nacin bi se dovoljno opustile i mleko bi krenulo. Naravno atmosvera u kojoj dojite i podrska vase okoline je takodje bitna. Nije lako dojiti dok deca traze paznju za sebe, suprug takodje. Ako imate pomoc oko kucnih poslova od bilo koga znacice vam puno bar na nekoliko dana a ako je nemate probajte da zamolite nekoga da vam pomogne par dana. Isplatice se. Makar da zabavi stariju decu i da pomogne oko kucnih obaveza.
Drzim vam palceve.

I da moje misljenje je da on nije nenapredna beba. Nemojte zaboraviti da je normalno da beba najvise dobije na kilazi u prvom mesecu, a posle toga svakog meseca sve manje. Normalno je da sa sest meseci starosti dostignu porodjajnu tezinu puta 2, a sa godinu dana porodjajnu tezinu puta 3. To je samo prosek. Moje trece dete je rodjeno sa 2400 a sa godinu dana je imala celih 10kg a to je vise nego 4 puta.

No comments: