Pitanje pristiglo mail-om (kako vratiti mleko)

Pitanje:

Poštovana,

Imam problem. Ako možete, molim Vas dajte mi savet.Problem je sledeći.Porodila sam se carskim rezom 27.10.2007. Tokom tri dana provedenih na intenzivnom odeljenju, masirala sam
grudi, s vremena na vreme. Dok sam stigla do svoje bebe, grudi su mi bile prepune mleka. Jedva smo uspeli moja beba i ja da se uskladimo i on je počeo lepo da sisa. I kod kuće je islo sve kako treba, jedino što nisam uspevala ručno da se iscedim. Ručnu pumpu sam kasnije dobila. Tada sam često posle dojenja praznila dojke, jer sam čula da ako su dojke prazne, napuniće se.
Samo što sam onda ostajala bez mleka već rano posle podne. Počela sam dohranjivati bebu kad mi je pedijatar rekao da beba ima manju težinu nego što bi trebalo. Počela sam dodavati bočicu
(Bebelac) posle svakog dojenja i stigla do toga da sad jedva imam par kapi mleka, grudi su mi prazne a Bebelac je glavna hrana bebe.
Najvažnije mi je da bebac ne gladuje i da lepo napreduje, ali znam da je dojenje bolje i ako ima
načina da se poveća količina mleka, bilo bi savršeno. Čula sam da postoje lekovi (ove sam našla na forumima: motilium, tametil, sintrocinon, a ove sam pročitala u jednoj knjizi: oxitocin, hloropromazin, teofilin). Dali se u Srbiji mogu nabaviti neki od ovih lekova i koje je vaše mišljenje
o njima?
Unapred hvala na odgovoru.
S poštovanjem,

Elleonora.

Odgovor:

Draga Elleonora,
Ako ti nesmeta da budemo na TI. Ja sam trostruka carica tako da znam svu proceduru posle carskog reza. Prvo gde su pogresili u bolnici je to sto ti nisu donosili bebu na podoj od pocetka. Normalno je da se grudi naglo napune mlekom negde treceg cetvrtog dana po porodjaju. Drago mi je sto si dojila bar jedno vreme. Druga njihova greska, ili je bolje reci nemarnost, je to sto nije imao ko da ti pokaze kako da se izmlazas u porodilistu ali uspela si da savladas izmlazanje pumpicom tako da si naucila ono sto je bitno. Poznajem dosta mama koje se nikada nisu izmlazale rukom ali su uspesno dojile.
Kod dojenja najvaznije je stalno stimulisanje grudi da bi se odrzavala kolicina mleka u njima. Lekovi koje pominjes postoje i u nasim apotekama. To su uglavnom lekovi kojima je sporedni efekat povecanje prolaktina u organizmu. Licno moje misljenje je da nije dobro koristiti nijedan od njih. Relaktacija je moguca i bez njihove primene i naravno mnogo zdravija nego kada se u organizam unosi bilo koja vrsta hemije.
Mozes li da mi kazes kako ti je napredovala beba?
Koliko je bila teska na rodjenju?
Tezinu sa jednim mesecom starosti i sa dva?
Kada ste poceli sa dohranom?
Koliko cesto i koje su kolicine u pitanju?
Da li uopste sisa ili ste skroz prekinuli?
Ako ste prekinuli, od kada?
Ukoliko zelis da pokusas da vratis mleko trebace ti pre svega jako mnogo strpljenja i cvrste volje i naravno podrska okoline, a pre svega ukucana. Poznato je da su mame koje su zelele to i uspele ostvariti.
Koliko se secam jos nisam pisala o relaktaciji a trebala bi.

No comments: