Odgovor o prekidu dojenja zbog nove trudnoce

Pitanje:
Moj malisan ima 18 meseci i jos uvek sisa. Posto radim od njegovog 11 tog meseca u pocetku smo imali popodnevni, nocni i jutarnji podoj. Pre 15-tak dana saznala sam da sam opet trudna. To je zeljena trudnoca i svesna sam da cu morati da prekinem dojenje. Moj ginekolog mi je rekao da ce mleko promeniti strukturu i da ce beba sama odustati. Medjutim od tada je proslo dve nedelje i ne primecujem nikakovo odbijanje. U medjuvremenu sam mu ukinula jutarnji i popodnevni podoj (prvo popodnevni a posle nedelju dana i jutarnji)i ostao je samo nocni. Zadnje dve noci mu dajem samo vodu a on se buni, place, trazi da sisa ali se posle nekog vremena smiri i nastavi da spava. Znam da je to prolazan period za njega i da ce brzo proci. Medjutim, meni su grudi nabrekle, bolne i pune mleka. Ne znam da sta da radim u vezi sa tim. Znam da postoje neke tablete za prestanak laktacije ali ne znam da li smem da ih pijem zbog nove trudnoce a cula sam iz iskustva drugih zena da uzrokuju veliki broj problema (vrtoglavice, povracanja, osecaj slabosti...). Moje pitanje je da li postoji neki prirodan nacin za zaustavljanje laktacije i koliko dugo problemi traju. Molim za savet!

Odgovor:
Evo i prvog odgovora.
Kao najvaznija stvar na koju moram odgovoriti je pitanje kako na prirodan nacin zaustaviti mleko koje nadolazi.
Ukoliko zelis da prestanes sa dojenjem i tvoja beba se privikava na to da vise ne sisa postoje dva nacina da prirodnim putem bez upotrebe tableta se smanji laktacija (proizvodnja mleka). Prvi je da jos neko vreme dajes bebi da sisa ali samo toliko da popusti napetost u grudima i da joj onda vise ne dajes. Znaci samo prvih par minuta, sto po meni nije bas najbolje resenje jerc ce ti beba uvek traziti jos. Drugi je da prestanes sa dojenjem i da UVEK kada osetis da su ti grudi pune i napete uzmes i sama izmuzes onoliko mleka koliko treba da popusti napetost i nimalo vise. Isto to mleko mozes da ponudis svojoj bebi ako zeli da ga popije. Naravno u oba slucaja koji god da izaberes poenta je u tome da rasteretis grudi pritiska da ne bi doslo do prepunjenosti i mastitisa (upale).
Na oba nacina ce se grudi tj tvoje telo postepeno priviknuti da treba da smanji proizvodnju mleka. Naravno nemoj da ocekujes da ce mleko da stane preko noci ali posle nekoliko dana ces primetiti da ce napetosti biti sve manje.
Takodje ono sto pomaze su ili hladne obloge ili listofi svezeg kupusa u koje se mnoge zene kunu da su ih spasili mada ja nisam nijednom probala tu taktuku. Nije naodmet da probas. Od sveze glavice kupusa odvojis dva lista, odseces nozem onu tvrdu srednju zilu po sredini lista, izvaljas malo oklagijom ili nekim drugim predmetom da list malo popusti i bude meksi i stavis direktno na grudi u brushalter. Menjas par puta u toku dana.

Sto se tice prestanka dojenja zbog trudnoce postoje razlozi koji upucuju lekare da predloze prekidanje dojenja mada ima dosta mama koje su dojile uspesno svoje bebe i u toku trudnoce.
Razlozi kada je potrebno prekinuti dojenje za vreme trudnoce su:
  1. Bol u uterusu ili krvarenje kod trudnice
  2. Istorija prevremenih porodjaja kod trudnice
  3. Ukoliko trudnica gubi na tezini u toku trudnoce

3 comments:

Anonymous said...

Hvala lepo na savetima!
Pozdrav od velike i male bebe, kao i od mame! :-)
Kada bude nekih nedoumica cujemo se("pisemo") opet.

Unknown said...

Zdravo! Meni se cini da ni majka ni velika beba zele da prestane sa dojenjem... Kao i sta je Tea vec pisala do obicno nije POTREBNO, samo ako majka stvarno zeli ... za "veliku" je puno lakse imati dobru vezu i dalje sa majkom i za novom bebom ako ne mora zbog toga da prestane da sisa ... Ja znam dosta tih porodice gde su mala i velika beba zajedno sisale bez probleme ... dobro razmisli da li stvarno mora da bude kraj samo zbog trudnoci ... posle vratiti se na dojenje sa velikom bebom je mguce ali tesko! Rado mogu i da pricam vise od iskustva ako zelis...
Puno pozdrava i sve najbolje!
Betti, savetnica za dojenje, La Leche Liga (betti.jes@googlemail.com)

Anonymous said...

врло занимљиво, хвала