Pitanje pristiglo mail-om (Nada)

Cao Tea

Slucajno sam videla tvoj sajt....ja sam Nada i imam 20 godina, takodje sam mama predivne Nevene, stare tri meseca i dve nedelje. Nevenu sam dojila do treceg meseca, jer sam vec u prvom dobila prehladu i temperaturu 39, koja me drzala tri dana. Posle toga mleko mi se razvodnilo skroz, nekako sam ga povratila ali bilo ga je duplo manje cak mi je i jedna dojka skroz presusila i tako sam se nekako mucila do treceg, kad je konacno nestalo. Sad je na dohrani i zanima me zasto posle obroka kad podrigne izbaci veci deo mleka inace od prvog meseca davala sam joj dohranu samo uvece,da bi lepo spavala. Inace vec mi je izbacila nocne podoje i super je beba, samo me brine sto izbacuje mleko posle podoja sto se nije pre desavalo. Ljubimo te i unapred hvala.

Odgovor:

Cao Nado,

Da krenem redom, to sto pominjes da ti se mleko razvodnilo zbog prehlade i temperature tu si kao i vecina mama u zabludi. Mleko kod svake mame je u pocetku gusto i zute boje. To je takozvani kolostrum. Kasnije posle nekog vremena nestaje kolostrum i dojke proizvode "pravo mleko". Ono je drugacije od mleka koje je beba pila u prvim danima. Izgleda mnogo vodenije i bledje ali to neznaci da nije dovoljno jako i hranljivo za bebu. Telo majke se jednostavno prilagodjava i stvara za svoju bebu bas onakvo mleko kakvo je u tom trenutku potrebno da bude. Cak i u toku samog podoja ono se menja. Prvih pet minuta tece prednje vodenastije mleko dok se posle toga beba hrani masnijim jacim zadnjim mlekom. Tako je normalno.

Sto se tice izbacivanja mleka posle jela za to postoje dva uzroka:

  • Prvi je da se beba prejela i izbacila visak, nekada na usta a nekada cak i kroz nos. Mozda joj je obrok preobiman.
  • Drugi, nije podrignula pa je umesto da iz stomaka izbaci vazduh ona izbacila mleko.Ukoliko je problerm podrigivanje a to je razlog u 90% slucajeva, onda je dovoljno da je posle svakog hranjenja drzis u uspravnom polozaju okrenutu ka sebi i naslonjenu na tvoje rame. Lagano lupkanje po ledjima ce bebi da pomogne da se mleko spusti na dno stomaka a vazduh podigne gore i beba celako da podrigne.

Bice mi drago ako sam ti pomogla i slobodno dodaj jos neko podpitanje ako nesto nisam lepo objasnila.

No comments: