Pitanje pristiglo mail-om (Ivana)

Postovana Tea,
Prvi put kontaktiram nekoga ko ima svoj blog i nadam se da ces imati razumevanja za moje neiskustvo u tom pogledu, a ja cu se truditi da budem sto sazetija u izlaganju svog problema koji me toliko tisti da polagano postajem ocajna. Najvise me brine sto na tu temu nema dovoljno saveta, a veruj, pretresla sam i literaturu i internet uzduz i popreko! Naime, imam troipomesecnu bebu koja je, hvala Bogu, zdrava, napredna, dobra i vesela. Lepo smo krenule sa dojenjem od prvog dana. Njoj nije predstavljalo poteskocu ni to sto mi je jedna bradavica uvucena, sto je cetiri godine starijem sinu zadavalo grdne muke. Sve je lepo islo u prvih mesec dana, a onda smo procenili da joj je kolicina mleka koju od mene dobija nedovoljna i to na osnovu svega 500 dobijenih grama na prvoj kontroli, cescem budjenju i pojacanoj nervozi. Ja sam u pocetku kategoricno odbijala ideju o uvodjenju adaptirane mlecne formule u vidu dohrane, iako smo sa sinom imali sasvim korektno iskustvo (kada smo i njemu u istom uzrastu uveli formulu, on ne samo da nije prestao da sisa po uvodjenju dodatnog obroka iz flasice, vec sam ga dojila do 13. meseca). Medjutim, postalo mi je ubrzo jasno da je to i ovoga puta neminovnost. Prvih nedelju dana je sve bilo ok: dodavali smo po malo adaptiranog mleka posle svakog podoja, no ta se kolicina sukcesivno povecavala sto smo tumacili bebnim rapidnim napredovanjem i porastom njenog apetita, te nismo krili zadovoljstvo zbog pravilno donesene odluke, samim tim sto je i beba ponovo postala zadovoljna i vrlo brzo pocela da spava i po celu noc, a one nervozice su potpuno iscezle. Medjutim, usledio je moj najveci problem onoga dana kada je pocela da odbija da sisa! Isprva je to bilo samo po koji put, no uskoro se broj podoja sveo na mizerni minimum, a proporcionalno tome i kolicina mleka u dojkama. Ja pokusavam da odrzavam laktaciju izmlazanjem pomocu pumpice, pa joj to dajem uz formulu da bih nekeko prolongirala uzimanje mog mleka makar zbog onih imuno-globulina koje adaptirano ne sadrzi, ali se pribojavam da ni to nece jos dugo potrajati. Potpuno sam zatecena novonastalom situacijom i ne znam sta bih vise mogla da preduzmem da ne bismo prekinule dojenje jer cenim da je ipak prerano za to. Pijem "Hipp"-ov caj za dojilje, uzimam "Mamavit", pijem dosta tecnosti, hranim se izbalansirano, kvalitetno i raznovrsno, ne pusim, ne konzumiram alkohol, nisam pod stresom, cak dovoljno spavam u datim okolnostima. Najvise me frustrira situacija kada moja cerkica pocinje histericno da vristi kad samo pokusam da je stavim na dojku, otima se i okrece glavu na drugu stranu, pogotovo sto sam sa sinom imala sasvim oprecnu situaciju: njemu je sikenje sluzilo kako da utoli glad i zedj, tako i da umiri svaku vrstu nervoze, jedini nacin da se uspava i prevashodno mazenje sa mnom. Sta da radim da moja druga beba ponovo zavoli da siki? Kako da ocuvam laktaciju? Da li je moguce da uticem na povecanje kolicine mleka? Ako, kojim slucajem, imas ikakav savet za mene, bicu Ti beskrajno zahvalna, jer ovo moje stanje ocaja ne prija nikome u porodici, ponajmanje bebi. Svesna sam da joj samo prenosim tenziju bez potrebe, a s druge strane, kako da se ne nerviram kada bih sve ucinila samo da ponovo uspostavimo taj najlepsi kontakt koji majka moze da ima sa svojim detetom?! Unapred veliko HVALA!!! Ivana

Odgovor sledi...


Draga Ivana,
Prvo izvinjenje sto si ovoliko dugo cekala na moj odgovor. Dva su razloga: prvi sto neznam sta se desava sa bloggerom jednostavno danima nemogu da pristupim svojoj stranici, a drugi mnogo obaveza oko moje troje dece i posla. To sve i nije neki izgovor kada ti zeljno cekas da ti dam neki savet.

Da bi sacuvala laktaciju ili je povecala potrebno je sto cesce davati bebi da sisa i pistiti je da izvuce koliko god moze ili zeli. Beba se navikla na mnogo lakse pijenje mleka iz flasice. Prija joj da lepo lezi i da joj mleko maltene samo izlazi iz flasice. Kod sisanja stvar je malo komplikovanija. Potrebno je i strpljenja i snage da izvuce tako lepo mleko i zato se unervozi i protestvuje. Ona zeli mleko odmah sada i nema sansi da se muci da ga dobije. Pocinje da place negoduje i nece da uzme dojku u usta. Posle njenog plakanja dobija flasicu i gle olaksanja, mleko samo tece i stomacic je pun. Za tili cas sve je reseno. Ko bi se jos mucio po 20-30 minuta kada moze odmah, zar ne?

Sta da radis... probaj da joj dajes mleko kasicicom umesto flasicom pa onda kada malo pojede da joj ponudis dojenje ako zeli. Ako tako ne ide probaj da joj das malo mleka na flasicu da utoli onu prvu najvecu glad pa onda dojenje , mozda ce tada malo lakse da prihvati dojku umesto flasice kada nije jako gladna. Probaj da je dojis sto opustenije i onako kako vam najvise odgovara, lezeci, sedeci svejedno, bitno je da si ti opustena da bi mleko lakse teklo.

Izvini jos jednom zbog cekanja. Evo i ovo sto sam iskucala neznam da li ce uspeti da se pojavi na blogu.

1 comment:

Unknown said...

Draga Ivana, bas mi je zao kako vi se mucite... Nadam se da je vec bolje i da uopste vise ne treba drugi saveti ... ako ipak: Cesto beba koja nece vise na dojku lepo sisa spvajuci! To znaci ako znas od prilike kad ce da se javi da sisa da ponudis dojiku pre nego sto se probudi (a to mozda u mraku). Druga stvar koja je vazna: Da razumes zasto se to desilo... ponekad ima i medicinski razlog - n. pr. je ponekad problem NOS, ako beba ne moze dobro da udahne ... a to se ne uvek lako vidi. Znam zenu koja je prestala da doji posto ni jedan lekar nije nasao razlog ... a na kraju su nasli da nos nije bio u redu...
Sve najbolje,
Betti