Pitanje pristiglo mailom: Razne teme

Draga Tea,
tvoj sajt me odusevio,sve pohvale.Mnoge majke ce imati koristi citajuci sve one interesantne teme.Bicu kratka:porodila sam se osmog septembra, sincic znaci ima dvanaest dana (na porodjaju je bio tezak 4,550kg. a dug 55cm).Prvi dan nakon porodjaja su mi ga doneli i on je instiktivno uhvatio dojku i krenuo da sisa kolostrum koji je potekao (sto je super, jako sam se obradovala).Brine me to sto kad sam izasla iz bolnice (sedmog dana, jer je bio u inkubatoru zbog malo tezeg disanja, i fizioloske zutice), mleko kao da mi se smanjilo.U bolnici je bio na dohrani, jer je bio u inkubatoru, a ponekad su mi ga donosili na podoj.Sada moja beba sisa po pet minuta svaku dojku, i brzo se uspava na njoj (neki kazu da je to normalno jer i dalje ima zuticu).Ne pomaze ni stipkanje da se beba probudi.Spustim ga u krevetic, pa se tek onda probudi i cini mi se kao da je i dalje gladan, stavlja prstice u usta i sisa ih.Tada pokusam da istisnem malo mleka i nema ga.Prodje pet-deset minuta, mleko se ponovo javi, pa onda opet podojim sina, sve u krug, sto znaci da nam se dojenje oduzi i po sat vremena.Mislim da mi mleko slabo nadolazi, malo ga ima.
Dobro se hranim, pijem dosta tecnosti, izmuzavam kap po kap mleko (po nekoliko sitnih mlazeva bude i to je to) i pitam se sta dalje da radim da bi mi mleko nadoslo???
Molim te ako mozes da mi pomognes, odgovori mi.Nestrpljivo cekam odgovor.
Hvala

Odgovor:
Draga T,
prvo da ti cestitam rodjenje sina! Dobrodosla u svet nas mama.
Tvoja beba je tek rodjena i nemoj ocekivati da je u stanju da se nasisa odjednom koliko joj treba i da bude mirna satima. 5 minuta sisanja je sasvim dovoljno ali isto tako ce se desavati da napravi kratku pauzu da se malo odmori pa ponovo da trazi da sisa. Na ovaj nacin tvoja beba cesto stimulise tvoje grudi i vezba svoje misice na duze i jace sisanje koje ce joj tek trebati kako raste. Veruj mi kada ti kazem da se prvih mesec dana a mozda i nesto duze maltene sve mame koje doje osecaju bas tako kao da nista drugo ne rade osm sto doje svoju bebu. Sve ce se to polako promeniti vremenom.
Trenutno sam u guzvi pa cu ti samo jedno reci o tome sto mislis da nemas dovoljno mleka:
Postoje skokovi u razvoju bebe i to su periodi kada sve mame pomisle da nemaju dovoljno mleka. Beba cesto trazi da sisa, grudi su mekane i deluju prazno, a to je sve zbog toga sto beba tera mamino telo da pocne da proizvodi vise mleka. Ti skokovi se desavaju:

treceg dana od rodjenja, sstog dana, negde oko trece nedelje starosti pa oko seste nedelje, zatim kada beba bude imala oko tri meseca.

Lako je zapamtiti jer je sve u znaku brojeva 3 i 6. To je jednostavno tako.

Da bi imala dovoljno mleka nudi bebi da sisa uvek kada mislis da je gladna, nemoj da joj uskracujes ni jedan jedini podoj i nemoj da gledas na sat kada je jela i koliko dugo. Ukoliko zelis mozes posle podoja da izmlazas mleko koje je ostalo u dojkma da bi na taj nacin stimulisala vecu potrosnju i proizvodnju. Odmaraj se uvek kada mozes i preko dana. Nocni podoji su takodje vazni.
Normalno se hrani, raznovrsno, nema potrebe da preterujes ni sa hranom ni sa vodom. Tvoje teo je za vreme trudnoce napravilo izvesne zalihe koje su potrebne za prve mesece dojenja.

Ovo je bilo najduze sto sam u ovom trenutku nabrzinu napisala. Javi kako napredujete i slobodno pitaj sve sto te zanima. Nemoj da se ustucavas da pitas sve. Ljubi tvoju bebicu.

Pitanje:

Zdravo, Tea,
hvala ti na brzom odgovoru.Bilo mi je malo lakse kad sam procitala mail.Viktora smo vodili juce kod pedijatra da ga malo pogleda i sve je bilo u redu.Pupak malo krvari,ali nije nista strasno, samo treba da ga negujemo.Sto se tice mleka, cini mi se da ga malo vise izmuzavam sad, mozda vise nadolazi.Nadam se da je stvarno tako i da ce biti bolje. Dohranjujemo ga sa Humanom, ali mu prvo dam da sisa.Polako se uhodavamo.
Hvala ti jos jednom na savetu i lepim recima.Javicu se ponekad.
Pozdrav od V. i mame !

No comments: