Kako izgleda dojenje bebe posle carskog reza?

Jednostavan odgovor bi bio: Isto kao i posle vaginalnog porodjaja. I to bi bila istina. Postoji samo jedna razlika a to je bolovi zbog isecenog stomaka koje mama mora da prevazidje. Proces koji se odigrava u organizmu zene je potpuno isti. Po vadjenu posteljice dolazi do rada hormona koji podsticu organizam da pocne sa proizvodnjom mleka za tek rodjenu bebu.

Ja licno nisam bila u prilici da svoju decu rodim normalnim putem vec sam sva tri puta prosla kroz operaciju. Posto sam bila u programu baby friendly bebu su mi doneli par sati po budjenju od anestezije. Sestra je sacekala da se okrenem na stranu koliko sam bila u stanju zbog dosta jakog bola u donjem delu stomaka. Kada sam se ja udobno namestila spustila mi je bebu uz moj stomak i primakla je do dojke. Pomogla mi je da beba lepo uhvati dojku i to je bilo to. Posle toga su mi bebu donosili po potrebi da sisa.

Tako je izgledalo moje prvo dojenje. Negde treceg – cetvrtog dana posle operacije mleko je naglo pocelo da nadolazi, a takav je slucaj i sa ostalim mamama koje su se porodile bez CR, i tada sam bila u obavezi da izmlazam visak mleka da ne bi doslo do prepunjenosti dojki ili jos tezeg mastitisa. Svo mleko koje smo mi mame izmlazale smo skupljale u metalne posude (sholje) i predavale smo ga sestrama koje su ga skupljale za hranjenje beba koje iz nekog razloga nisu donosene u sobu kao i za nocne podoje jer smo u bolnici bile postedjene hranjenja beba da bi se lakse i brze oporavljale. Bebe su nam donosile i ostavljale ih sa nama u sobi tek kada bi i mama i beba bile spremne za to. Naravno posle toga mama odlazi kuci sa bebom i nastavlja da doji kao i svaka druga mama.

Sa drugom i trecom bebom mi je vec sve bilo poznato pogotovo greske koje mogu da se naprave.

Vazna napomena je da sve mame koje doje u lezecem polozaju moraju da znaju da stave bebu u pravi polozaj. NIKADA se mama ne primice bebinim ustima kada doji u lezecem polozaju vec se BEBA privuce na grudi. Ako se mama izvija unapred da doji bebu imace bolove u ledjima. Tesko je opustiti se i ceo proces dojenja predstavlja veliki napor. Ovo je najcesca greska mama koje doje u lezecem polozaju, sto je slucaj sa caricama.

, breastfeeding, breastfeeding,

1 comment:

Anonymous said...

Хвала за занимљив блога