Prekid dojenja

Pitanje pristiglo mailom:
Molim vas ako biste mi mogli reci kako da prekinem dojenje 11mesecnog deteta i samim tim i zaustavim mleko koje nadolazi,citala sam za neke tablete ali neznam da to nije stetno i sta mislite o podvezivanju grudi unapred hvala.

Odgovor:
Pozdrav,
hvala na pitanju. To je jedna od tema o kojoj cu pisati. Kod prekidanja dojenja vazne su dve stvari:

1. da je dete spremno za prekid i sa emocionalne strane a i da mu je vec uvedena raznovrsna cvrsta hrana da bi imalo dovoljno minerala vitamina i ostalih stvari koje su potrebne za pravilan rast i razvoj
2. da se pazi na eventualnu pojavu mastitisa

Tablete postoje i zene ih koriste za prekid proizvodnje mleka. Ja licno ih nisam koristila jer sam sa dojenjem prekidala POSTEPENO. To je jako vazno i zbog stresa koji prekid dojenja moze imati na dete ali i zbog postepenog smanjenja proizvodnje mleka. Citala sam da se dosta zena zalilo na nuspojave tih lekova.

Smanjite broj podoja i vreme koliko podoj traje. Budite strpljivi i samo polako. Ako zurite naglo ce vam se napuniti grudi jer nece biti spremne da smanje proizvodnju. Ukoliko primetite da se stvaraju grudvice cvorici u grudima lagano izmuzite samo toliko mleka koliko je potrebno da napetost popusti.


Slobodno mi se javite za bilo koje dodatno pitanje.

Koliko cesto dojite dete?
Koliko traju podoji?
Od toga zavisi da li cete lako ili malo teze zaustaviti mleko.

Vazno je ne prekidati naglo dojenje vec POSTEPENO danima smanjivati dojenje da se telo navikne.

Pozdrav Tea

No comments: